Hoe jij je branding verbetert met een inspirerende werkplek

In de vorige Inspiratiemail las je er al iets over: mijn bedrijf en ik zijn verhuisd! De afgelopen weken stonden in het teken van klussen, inrichten, schilderen, maar ook van nadenken, voelen en checken.

Naast het helpen ontwikkelen van de mensen om me heen is interieurontwerp m’n ‘tweede professionele liefde’. Je snapt dat ik m’n hart kon ophalen deze tijd. Ook de inrichting van je werkruimte heeft voor mij alles te maken met branding. Als ik er alleen werk (zonder klanten), dan wil ik er geïnspireerd raken, wil ik interessante en waardevolle concepten kunnen bedenken. Werk ik er met m’n klanten, dan vind ik het belangrijk om het juiste gevoel over te brengen. Te laten zien waar mijn bedrijf voor staat.

In dit artikel neem ik je mee in de stappen die ik heb gezet op weg naar mijn ultieme werkruimte en welke ideeën je eruit kunt halen voor je eigen werkruimte (niet alleen bij inrichting van een nieuwe ruimte, ook als je er al werkt!).

1. Laat jezelf zien
In het artikel van vorige maand en de maand ervoor gaf ik je een 8 stappenplan op weg naar je professional brand. Als opfrisser lees je de artikelen hier nog een keer: ‘In 8 stappen naar een sterk professional brand‘ en ‘De volgende 4 belangrijke stappen op weg naar een sterk professional brand‘.

Kon je ermee aan de slag, heb je stappen kunnen zetten op weg naar het ontdekken van jouw eigenheid? En naar het formuleren van essentiewoorden die bij jou en je bedrijf passen? Ook bij het inrichten van je werkruimte is uitgaan van je eigenheid uiterst belangrijk.

Ik houd van de uitdrukking ‘Practice what you preach’, natuurlijk heb ik die stappen ook voor mezelf en Power2Blossom gezet, alweer een tijd geleden. Het is trouwens goed om regelmatig je eerder geformuleerde essentiewoorden te checken. Past het nog bij jou en je organisatie op dit moment? Essentiewoorden die ik heb geformuleerd zijn bijvoorbeeld “persoonlijk, professioneel, warm, betrokken, lef, energie, inspirerend”.

Bedenk in deze stap wat je waarden zijn, wat wil je uitdragen, wat wil je laten zien vanuit jezelf als professional of vanuit je bedrijf?

2. Wat inspireert je?
De volgende stap: vind uit wat je inspireert. Er bestaan talloze boeken over dit onderwerp (een inspirerend boek vind ik Inspired, maar wellicht kun je het al (voor een deel) vanuit jezelf bedenken.

Ga naar een plek die voor jou inspirerend werkt – er zijn mensen die het beste kunnen denken onder douche, maar ook een terrasje, een bankje in het park, een wandeling aan zee of een rustige plek in het bos kunnen kunnen je goede gedachten stimuleren.

Waarvan word jij enthousiast, waar werk je fijn? Wil je veel licht of werk je liever in een wat donkerder ruimte. Kleur of veel wit? Heb je rust nodig en gebruik je graag blauw, groen, grijstinten. Of vind je het heerlijk om je te omringen met zonnige en opwekkende tinten als rood, oranje, geel, roze. Werk je graag in een lege ruimte of liever met veel meubels om je heen? Lege muren of juist vol met van alles en nog wat. Verwerk je je huisstijl en -kleur in de basis van de ruimte, of komt die juist in de subtiele details terug?

Alles moet erop gericht zijn om jou met plezier te laten werken, dan kom je tot de beste resultaten.

Tip: maak een moodboard! Vind foto’s en plaatjes op internet of in tijdschriften die passen bij hetgeen je wilt uitstralen. Plak er staaltjes bij van kleuren die je aanspreken (uit de bouwmarkt), materialen die je inspireren. En laat het een poosje hangen of liggen, kijk er af en toe naar. Wat doet het met je, nu en over een week, 2 weken?

3. De functie van de ruimte
Natuurlijk denk je ook na over de activiteiten die je in de ruimte onderneemt en welke doelstellingen je ermee hebt. Ontvang je zakelijke gasten of werk je er altijd alleen, dat maakt natuurlijk een groot verschil in de inrichting. Maar ook wat je er doet met je klanten dan wel alleen. Kijk je graag naar buiten of werk je liever vanuit jezelf. Welke meubels heb je nodig, hoeveel zitruimte moet er zijn. Vind je het belangrijk voor je branding dat alles tiptop in orde is, of werk je in een branche waar het juist wel gewaardeerd wordt als niet alles splinternieuw is, maar juist gerecycled. Of bij elkaar geraapt en net niet bij elkaar passend.

Wat ik belangrijk vind is dat ik in mijn ruimte lekker geïnspireerd kan werken, maar dat ook mijn klanten er vol energie kunnen groeien en ontwikkelen. Stimuleren van samenwerken vind ik belangrijk, maar ook het thuisgevoel, durven en vernieuwen moeten vertegenwoordigd zijn. In mijn werkruimte werk ik dus met en zonder klanten. Ik heb de ruimte zo ingericht dat ik zowel alleen als tijdens 1-op-1 coachsessies of trainingsbijeenkomsten en workshops met succes kan werken.

 

Vergeet niet:

1. Dit artikel te delen. Help je vrienden en relaties door ze op dit artikel te wijzen. Klik hieronder op een of meer social networks van je keuze en laat het ze weten!

2. Een reactie te plaatsen. Heb je een vraag of opmerking? Laat hieronder je reactie achter en deel het met Power2Blossom en je mede-lezers.



Meer balans in je leven?
Ontdek in no time welke gebieden in je leven meer aandacht nodig hebben en (her)vind je balans. Neem zelf de regie over je leven! Vraag nu het gratis ebook met test aan.
Ja, graag!
close-link