Daniel Goleman, bekend van zijn boek ‘Emotionele intelligentie’ in 1995, heeft een nieuw boek geschreven: ‘Focus: the hidden driver of excellence’. Ik las een interview met Daniel en ik geef je graag de highlights mee.
In een eerder blog schreef ik over de vakantietijd en de noodzaak om echt rust te nemen. Dat heb ik geweten, wat een hoop reacties kreeg ik. Super natuurlijk dat het zoveel mensen aansprak en dat zovelen ook daadwerkelijk profijt hebben gehad van rust en verminderd online zijn. Heb je het nog niet gelezen? Hier kun je dat alsnog doen.
Ja, het is zomer! Heerlijk moment van het jaar als de dagen zo enorm lang lijken (en de nachten dus kort). Zeg eens eerlijk, neem jij dit jaar echt zomervakantie? En dan bedoel ik niet of je weggaat naar een leuk stekje in het buitenland waar je gewoon vrolijk verder gaat met je smartphone, je laptop of iPad. Nee, of je ook eens even echt lekker loskoppelt van de digitale snelweg.
"More than anything else, I believe it's our decisions, not the conditions of our lives, that determine our destiny." Anthony Robbins Vorig weekend was ik in Londen waar ik deelnam aan een training van Anthony Robbins. Wat is die man goed! Ken je hem? Een fenomeen op het gebied van persoonlijke ontwikkeling. Ik wil iets met je delen dat ik van hem leerde. 3 tips met grote gevolgen, mits je ze gebruikt! Maar dat geldt natuurlijk voor alle goede ideeën en tips die je verzamelt in je leven…
Een van de aspecten die van jouw PERSONAL brand een echt personal BRAND maken, dat is je missie. Datgene wat je nastreeft in het leven. Nog mooier gezegd: je missie is je belangrijkste bron van energie. Het is datgene wat je belooft aan een ander, je klant bijvoorbeeld. En daarmee maak je het tot een opdracht voor jezelf.
Herken je dit: jij weet prima wat je wilt, maar hoe krijg je dat bij je werkgever over de bühne? Of ben jij overtuigd van je ontwikkelde strategie, maar krijg je het er bij je opdrachtgever niet doorheen? Wil jij leren hoe je je gesprekspartner wel overtuigt? Hoe je iets van een ander gedaan krijgt en bereikt wat je wilt? Natuurlijk op een ethische manier, goed voor jou en goed voor de ander. In het artikel van vorige week ‘7 geheimen om jezelf en je product onweerstaanbaar te maken’ las je de eerste vier tips. In dit artikel geef ik je de laatste drie.
Herken je dit: heb je wel eens “ja” gezegd tegen een onweerstaanbaar aanbod, dat echt helemaal fantastisch klonk? Zo’n product wat echt je leven zou veranderen of welk ander mooi resultaat er beloofd werd. Ook jou is het vast wel eens overkomen. Zo’n fantastisch product van TellSell, Albert Heijn of die hele leuke buitenlandse winkel waarvan je je later echt niet meer kon bedenken waarom je het hebt aangeschaft. Mij in ieder geval wel ;-) En nu de andere kant: wil je zelf leren hoe je je zin kunt krijgen? Hoe je iets van een ander gedaan kunt krijgen, kunt bereiken wat je wilt? Maar dan natuurlijk wel op een ethische manier. Goed voor jou, goed voor de ander? In dit artikel geef ik je 4 technieken die je dan kunt inzetten. Stay tuned, over 2 weken lees je de volgende 3.